Fontos lépést tett a Facebook, hogy kiszorítsa az álhírek egy részét az oldalról
Mostantól nem lehet olyan deepfake-videókat feltenni a Facebookra, amelyek alkalmasak lehetnek a felhasználók megtévesztésére.
Mostantól nem lehet olyan deepfake-videókat feltenni a Facebookra, amelyek alkalmasak lehetnek a felhasználók megtévesztésére.
Egy sor intézkedést jelentett már be a Facebook az álhírek elleni harc jegyében, de szakértők szerint teljesen érthetetlen a közösségi oldal munkája, és semmilyen eredményre nem vezet.
Az álhírek terjesztése ellen több funkciót is bevetett már a Facebook, most itt egy újabb megoldás, amit már tesztel is a közösségi oldal.
Nem ritkán a legnagyobb vállalatok nevével visszaélve igyekeznek plusz betevőre szert tenni ismeretlenek, akik kamuoldalakon hirdetnek kihagyhatatlan játékokat – a gyors haszonszerzés ígéretével. Legutóbb a Tesco, a Telekom és a Penny Market járt így. De hogyan ismerhetjük fel az átverős (Facebook-)oldalakat, és tehetünk-e bármit, ha már belesétáltunk a gyakran gátlástalan módszerektől sem visszariadó csapdákba?
Az Egyesült Államok regnáló elnöke nemcsak az elnöki széket, hanem az azzal együtt járó kiváltságokat is elveszíti, amikor 2021. január 20-án megtörténik a 2020-as amerikai elnökválasztás győztesének elnöki beiktatása. A kiváltságok közé tartozik az a fajta "különleges bánásmód" is, ami az államfőknek és vezető politikusoknak jár a Twitteren.
Több hihetőnek tűnő álhír és hihetetlennek tűnő valódi fotó/szöveg/videó is keringett az elmúlt napokban a közösségi oldalakon. A Urban Legends szerzője által összeállított rövid kvízzel két perc alatt kiderítheti, mit hitt el, amit nem kellett volna – és miben kételkedett, ami pedig igaz volt.